27 oktober, New Palz - Secaucus (New Jersey) - Reisverslag uit Secaucus, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu 27 oktober, New Palz - Secaucus (New Jersey) - Reisverslag uit Secaucus, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

27 oktober, New Palz - Secaucus (New Jersey)

Door: WimBekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

27 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Secaucus

Jullie liggen nu lekker te slapen. Wij hebben nu net het avondeten op en dus even tijd om onze blog bij te werken.

Bij het opstaan regende het vanmorgen en gedurende de dag heeft het regelmatig geregend, vanmiddag was het voornamelijk motregen. De temperatuur was goed, wij vermoeden zo een 22-23 graden Celsius.
Vandaag zijn we in een anderhalf uur naar Secaucuse gereden, dat is een plaats die grenst aan New York. Nadat we vroeg hebben ingecheckt bij het hotel, werd het tijd om onze bolide terug te brengen naar de Rental bij het vliegveld. Wim reed het laatste stukje, dat ging ondertussen veel beter dan het eerste stuk toen we de auto net hadden opgehaald. Inmiddels zijn we aardig aan de automaat en het wegennet van de VS gewend geraakt . Bij nader inzien heeft Wim toch maar besloten dat een Ford Explorer in Nederland toch een beetje te veel van het goede is.
Via de luchthaven zijn we met de trein naar het centrum van New York gereisd.
Al met al een dag met aardig wat openbaar vervoer, want vanuit het centrum zijn we ook weer met de bus naar ons hotel gereisd.

In de paar uur die we in New York hebben doorgebracht hebben we een aantal leuke dingen gezien, zoals St. Patrick’s Cathedral, Rockefeller Centre, Grand Central Terminal(centraal metro station), waar we in de Oysterbar (een paar) oesters hebben gegeten. Voor de kenners: de oesters uit de Atlantisch oceaan vonden wij lekkerder.
Voor de bril-kenners, ook hier draagt men “Theo” -brillen. Wat ik van een draagster ervan (die ik tegen het lijf liep) begreep zijn deze hier niet overal te krijgen, degene die zij op had was gekocht bij een speciale show gekocht, er was er maar een beperkte oplage van.
Morgen gaan we verder met onze verkenning van New York.

• 28 Oktober 2010 - 08:56

Ilonka:

Leuk jullie avonturen te lezen. Wim, het zijn weer prachtige foto's!Ben blij te zien dat Aurelia haar Royal Canin AHC hike rugzak gebruikt, heb je toch nog een beetje "thuis" gevoel ;). Geniet de laatste dagen van jullie vakantie en alvast een goede thuisreis toegewenst van ons.