Cynosport World Games 2015 (1) - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu Cynosport World Games 2015 (1) - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

Cynosport World Games 2015 (1)

Blijf op de hoogte en volg Wim

23 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Nashville

USA20151020~22 USDAA Murfreesboro

Dinsdag kregen we nog bijna de hele dag vrijaf van de USDAA.
Op aanraden van de receptioniste van het hotel zoeken we een openluchtmuseum in dit plaatsje op. Cannonsburgh blijkt meer dan de moeite waard om te bezoeken wanneer je hier toevallig in de buurt komt. Verschillende oude gebouwtjes zijn vanuit de regio hier heropgebouwd om een beeld te geven van de samenleving rond de 18-19 eeuwwisseling. Vanuit ons Nederlands begrip is het allemaal niet enorm antiek, maar het verrast ons ons aangenaam. Om hier rond te mogen kijken wordt er slechts een aanmelding in het gastenregister gevraagd, aansluitend bij alle eerder bezoekende families noteren we dit trio als de “AHC-family” from the Netherlands.
De koffie break van vandaag is bij Starbucks, want de hotel koffie is van zo’n aard dat ik terug val op de eerder gescoorde instant koffie.
We introduceren JP ook bij de Wallmart, waar hij onder lichte dwang van Aurelia een paar jeans aanschaft. Ook ik krijg twee broeken ter goedkeuring aangereikt, die ter plaatse al aan de te gebruiken garderobe worden toegevoegd.
Het volgen van een wandeling, die volgens de receptioniste echt de moeite waard moet zijn, loopt uit op het maximaal 30 minuten strekken van onze benen. Dan laten we de geasfalteerde green-trail verder aan de lokale liefhebbers van (een heel klein beetje) joggen of fietsen en honden-uitlaters.
Na een zelf samengestelde Wallmart-lunch besteed ik met JP onze laatste vrijetijd aan een echt Amerikaans potje pool-biljarten. JP heeft er duidelijk meer aanleg voor, want ik wordt van het laken geveegd.
Als we poolshoogte gaan nemen in het Miller Collosseum blijkt de opbouw voor Cynosport 2015 al flink op gang te zijn gekomen. JP kan voorzichtig beginnen aan zijn klus om de USDAA te helpen met het opzetten van een geavanceerd video-review systeem. Ik ken niet alle in&out’s maar het verloopt niet helemaal vlot.
We gaan met de USDAA-mensen eten in een prima vis-restaurant, waarbij de contacten net als de vorige keren weer zeer vriendschappelijk blijken te zijn.
Op woensdag begint het Cynosport-toernooi met een introducerend spelletje “Jokers Wild” voor alle deelnemers verdeeld over 5 ringen. Dit is hier niet even kort uitteleggen, maar het leidt ertoe dat alle vijf de scheidsrechters tot de conclusie komen dat het echt te veel van het goede was om dit fatsoenlijk te kunnen keuren.
’ s Middags staat er in de grote hal in drie ringen naast elkaar mijn kwartfinale grandprix (standard agility) op het programma. Het is weer erg gaaf om mijn ontwerp, in drievoud, exact hetzelfde, in zo’n grote arena te zien staan. Van zowel de deelnemers als van de twee andere judges die mijn parkoers lopen / keuren krijg ik complimenten. Het werd als wat pittig ervaren, maar passend bij het niveau van dit evenement. Ook slaagt het merendeel van de honden erin om zonder diskwalificatie de finish te passeren. Het was meteen al een lange en vermoeiende dag, maar mijn start als Dutch-judge dit jaar tijdens Cynosport is mij goed bevallen.
Op donderdagochtend worden wij als scheidsrechters al om 6:15 AM in het “Miller” verwacht, voordat de speluitleg en het parkoers verkennen om ½ 7 begint. Dat zal de rest van Cynosport 2015 zo blijven, helaas. Ik keur de hele dag een vastparkoers voor het team-onderdeel dat is ontworpen door Jelinda Pepper, die vanwege een blessure niet kan komen keuren. Er is in Eric Quirouet een reusachtige vervanger voor haar gevonden (http://www.usdaa.com/article.cfm?newsID=3026). Het is een snel rondje dat goed te keuren is. Toch blijkt er tegen één van mijn beslissingen een formele klacht ontvangen te zijn. (Een noviteit voor Cynosport, die afgeleid lijkt te zijn bezwarenprocedure van de World Agility Championships van het IFCS waar ik ook het één en ander mee te maken heb.)

Morgen mag ik weer vroeg op en staat er een dagje “Gamblers” voor mij op het programma. Ook dit onderdeel wordt in drie ringen tegelijk gelopen. Daarom is het vanavond tijdens het diner (in een chiquer etablissement met een uitstekend menu – black smoked salmonsalad (Aurelia) en smoked pork chop (Wim) – grondig doorgesproken. Het is erg fijn dat ieders inbreng serieus wordt meegenomen.
Aurelia heeft vandaag het één en ander op het Cynosport 2015 terrein bekeken. Er is een wedstrijdje “verkleed je kennelruimte in Haloweenstijl”; Doggy splashjump = laat je hond zover mogelijk vanaf een aanloopbaan een waterbak inspringen ; train met je hond onder begeleiding van een lid van het USA-IFCS WAC-team.
JP heeft vorderingen gemaakt met het video-review systeem. Morgen wordende camera’s daadwerkelijk rond de Main arena geplaatst en wordt het voor het eerst tijdens een finale voor de USDAA operationeel.
Als Dutch Judge heb ik het erg naar mijn zin. Er blijken een paar spiergroepen in mijn benen het hiermee niet helemaal mee eens te zijn. Morgen mogen ze er na een nachtje rust weer gewoon tegenaan. Ik heb er heel veel zin in!

  • 23 Oktober 2015 - 12:02

    Cassandra:

    Klinkt goed Wim! Wel hard werken in je vakantie :-) maar ik denk dat het jou veel energie geeft dus dan is het toch genieten. Veel succes Dutch Judge!

  • 26 Oktober 2015 - 07:19

    Ilonka:

    Echt leuk om te lezen! Wat een lange dagen maak je zeg, maar wel een avontuur. Deze ervaring pikt niemand je af ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

In 2015 mag ik voor de 3e maal als scheidsrechter meewerken aan de Cynosport Worldgames. Deze keer vinden die plaats in Murfreesboro Tennesee. Meer info over dit evenement is te vonden op: http://www.usdaa.com/.

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 77055

Voorgaande reizen:

06 September 2019 - 09 September 2019

Cherkasy open agility

21 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

USA 2015 Chicago - Cynosport - Atlanta

02 April 2013 - 07 April 2013

ACE 2013 Girona Spain

08 Mei 2012 - 16 Mei 2012

WAC 2012 Texas USA

17 Oktober 2011 - 07 November 2011

Rondreis Zuid-West USA

11 Oktober 2011 - 17 Oktober 2011

Cynosport Worldgames 2011

18 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

rondreis Amerika 18 t/m 30 oktober 2010

09 Oktober 2010 - 18 Oktober 2010

CynoSport World Games 2010

20 September 2018 - 30 November -0001

2018 Down under Agility

Landen bezocht: