Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

Memphis

Door: Wim Bekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

19 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Memphis

USA20151018 Memphis

De eerste nacht hier in Memphis is wat onrustig. De airco van onze kamer is zo fanatiek dat we deze maar uitgeschakeld houden en het raam op een kiertje laten voor de frisse lucht. Met zo’n 40 graadjes Fahrenheit is het voor ons 4 ½ plus Celsius ’s nacht ook wel fris genoeg. Dat het motel een plekje heeft in hartje centrum veroorzaakt wel genoeg rumoer om ons met enige regelmaat wakker te krijgen. Gelukkig hebben we het tijdsverschil met Nederland inmiddels met voldoende slaap goedgemaakt en staan we met voldoende energie voor een dag in de stad van de blues weer op.
De missie om ergens een ontbijtje te scoren slaagt na een korte speurtocht. Deze zondagmorgen blijken er minder zaakjes er hun deuren voor geopend te hebben dan verwacht.
Wat verderop in de dezelfde straat als ons motel bezoeken we de oorspronkelijke Sun-studio, waar o.a. Elvis zijn eerste opnamen heeft laten maken. Veel andere grootheden uit de begin jaren van de rock&roll zijn hier kind aan huis geweest. En zelfs bekende namen als U2 hebben hier minder lang geleden nog gebruik gemaakt van de karakteristieke eigenschappen van dit oorspronkelijk gebleven monument.
De middag besteden we aan een bezoek aan de plaats waar Martin Luther King op 4 april 1968 vermoord is. Het Lorraine Motel is nu het National Civil Rights Museum waarin de geschiedenis van de slavernij en strijd tegen discriminatie van de zwarte bevolking in de VS indrukwekkend wordt neergezet.
Voor het avond programma belanden we opnieuw in de BB King Blues Club. Daar genieten we van de optredens van twee heerlijke blues bands.

Voordat we afreizen naar Murfreesboro voor de 2015 editie van de Cynosportgames, moeten we natuurlijk die andere must-see van Memphis bezoeken: Elvis Presley’s Graceland.

• 19 Oktober 2015 - 08:25

Ivonne:

Leuk om jullie weer te volgen!

Veel plezier en groetjes van Ivonne