Memphis Graceland & naar Cynosport - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu Memphis Graceland & naar Cynosport - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

Memphis Graceland & naar Cynosport

Door: Wim Bekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

20 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Memphis

USA20151018 Memphis-Murfreesboro

Voordat we afscheid nemen van Memphis gaan we langs bij Elvis Presley. Nog niet iedereen is er van overtuigd dat hij al een poosje is overleden, maar tijdens ons bezoek was hij niet “thuis”. Het bezoek biedt erg veel informatie over het leven van de koning van de rock ’n roll. Voor ons na een poosje misschien iets te veel informatie, want na het zoveelste glitterpak lopen we er wat vlotter voorbij. Nieuw voor ons was dat Elvis een doodgeboren tweelingbroertje had. Wat zou er met de huidige muziek kunnen zijn gebeurd als die ook zo’n talent meegekregen had?
Voor onze brunch kiezen we het favoriete gerecht van Elvis: de sandwich met pindakaas en banaan. Dit wordt verrassend weinig besteld door de andere bezoekers, maar toevallig is het ook één van mijn alternatieve belegsoorten. (Ik herinner me een wedstrijdje tijdens een lunch dat ik hiermee menig smeersel met jam en kaas en dergelijke heb overtroffen. Probeer het eens!)
Het is ongelofelijk hoeveel souvenirs er aangeboden worden. We weten ons te bedwingen en nemen slechts de foto’s en herinneringen mee naar huis.
Dan reizen we af richting Murfreesboro. Daar zal de USDAA inmiddels aan de voorbereidingen voor de Cynosport Worldgames 2015 zijn begonnen. Het is weer een ritje van ongeveer 4 ½ uur die we ontspannen onder de wielen van het Jeepje weg rijden door een mooi bosrijk landschap dit keer.
In het hotel wordt ik herenigd met mijn zonnebril die tante op ons verzoek heeft nagestuurd omdat ik die op de achterbank van haar auto had laten liggen. Daar lopen we ook direct twee goede bekenden tegen het lijf. Jan-Paul is vandaag overgevlogen om de USDAA de kennis van het video-systeem voor de back-up op de scheidsrechters beslissingen, zoals hij dit ook tijdens het WAC2014 in Nederland heeft bemand, over te dragen. Ken, de voorzitter van de USDAA, heeft hem opgehaald van het vliegveld in Nashville. We volgen hen zo vlug mogelijk naar de wedstrijdlocatie: het Miller colloseum. Daar is nog niet erg veel te doen omdat een flink deel van de benodigdheden nog met vertraging op reis zijn. Met nog een paar bekenden voor ons (nog wat onbekend voor JP, maar dat zal niet lang meer duren) en één nieuw gezicht gaan we in de buurt wat eten. Het voelt voor ons al snel weer vertrouwd en “Hollands gezellig”.
Morgen ochtend hebben wij en JP nog tijd voor andere zaken dan Cynosport en daarom spreken we af samen iets te gaan bezoeken in de regio. Ik ben benieuwd waar we dat toe leidt.

• 22 Oktober 2015 - 13:20

Ingrid:

Leuk om weer te lezen, Wim! Was er nog niet aan toegekomen, maar nu vakantie en dus zelfs tijd om de Elvis sandwich te proberen. Veel plezier nog, zag op FB dat je inmiddels aan het werk bent als scheidsrechter.