20 oktober 2011 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu 20 oktober 2011 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

20 oktober 2011

Door: WimBekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

21 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Monterey

We hebben allebei het gevoel dat we vandaag aan alweer onze vierde vakantie in deze paar weken beginnen. Eerst het bezoek aan tante bij Chicago, dan de Cynogames in Louisville en vervolgens een paar dagen San Francisco. Nu beginnen we aan de trip langs de National Parks die we nog “even”willen gaan zien.
Op het vliegveld van SF hebben we de huurauto opgehaald. Raad eens wie van ons toch liever de “upgrade” van de mid-size naar full-size SUV wilde? Pas toen ik ’s avonds bij het motel het –best wel redelijke- formaat van de mid-size aanwees, bleek die er eigenlijk wel ook wel mee door te kunnen. Nu rijden we dus weer rond in een bak van een beest en dat bevalt eigenlijk best ook wel weer goed.
We hebben gepicknickt op een pier aan de kust van de Pasific Ocean. Daar ontmoetten we een eerste pelikaan van dichtbij, omdat die zat te wachten op een visje van de lokale hengelaars.
Onze overnachting is gepland in het kust plaatsje Monterey bij een motel volgens onze “Amerikaanse” standaarden. De auto staat dus pal voor onze kamerdeur geparkeerd, tegen de veranda aan.
Voor het diner hebben we gekozen voor een vers gekookt krab-gerecht in de “Fishersman Wharf”. Behalve van het heerlijke eten hebben we genoten van de rekoons (let even op de overeenkomst in de naam van het spel aan het eind van de Cynogames 2010 – dat was snooker, achterstevoren), die op de pier lekker aan het foerageren waren uit de afvalbakken die er volop staan. Toen we het restaurant weer verlieten hoorden we het geluid van zeehonden, zonder dat we deze dieren zelf konden zien.

Suzanne:

Ha ha ha, ja je moet wel een behoorlijke auto onder je kont natuurlijk! Staat niet overal dat je vooral niet ingaan moet op die last minute upgrades? Hihi, stelletje toeristen ;-)

• 21 Oktober 2011 - 19:13

Ivonne Smit:

Je hebt daar een dierenwinkel waar ze hondenkoekjes per stuk verkopen net als in een banketbakkerij. Wie weet zien jullie hem in het voorbijgaan, dan is het zeker een stop waard.
    Die auto is stoer!!!!

• 21 Oktober 2011 - 20:21

Willy:

Tjee Wim dat zal weer wennen worden in Nederland.
    Heb je een opstapje erbij gekregen om in te stappen?
    Suzanne is er zo door van streek dat ze haar bericht wel 3 keer geplaatst heeft haha!!
    Maar stiekem ben ik wel een beetje jaloers op jullie.
    gr. Willy

• 21 Oktober 2011 - 20:21

Willy:

Tjee Wim dat zal weer wennen worden in Nederland.
    Heb je een opstapje erbij gekregen om in te stappen?
    Maar stiekem ben ik wel een beetje jaloers op jullie.
    gr. Willy

• 23 Oktober 2011 - 07:50

Ilonka:

Whahaha, die auto maakt wat los bij mensen want ook Willy is van slag en daarom plaatst zij haar bericht 2 maal. Vind het ook een stoere auto, ik denk dat mij Peugeot 107 er 4 keer uit kan! Veel plezier daar aan de overkant.