Valley of Fire - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu Valley of Fire - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

Valley of Fire

Door: WimBekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

28 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Kanab

We hebben heel wat miles onder de wielen van de Jeep weggeduwd vandaag.
Het eerste doel was “the Valley of Fire”. Dit ligt niet zo ver van Las Vegas af, een uurtje rijden door (zodra Sin City verlaten is) een mooi landschap, dat verwant is aan dat van Death Valley – logisch want zo groot is die stad nu ook weer niet -.
In de VS kennen ze het verschil tussen “national parks” en “state parks”. Wij nemen voor het gemak maar aan dat het nationale belang in de eerste parken om het natuurschoon te beschermen nog groter is dan de zorg die de afzonderlijke staten daarvoor op zich nemen.
Deze trip zijn er twee “nationals” tot nu toe gepasseerd, maar het state park dat we vandaag bezocht hebben doet daar qua fraais niet voor onder. Verbluffende rotsformaties volgen elkaar hier in hoog tempo op, en dat ligt dus niet aan de snelheid waarmee wij door het park kunnen jakkeren (max. 30 miles / hour, als de weg dat een enkele keer toelaat). Om onszelf te beschermen (want er ligt nog zat auto -tijd voor ons vandaag) hebben we slechts twee kortere wandelingen gemaakt van elk ca 2 mile, elk heel erg leuk. Uiteindelijk rijden we pas na vieren weer het park uit voor de rit van 3 ½ uur naar de stek die we gekozen hebben voor de komende dagen.
Centraal gelegen tussen de nationale parken Zion, Bryce en Grand Canyon – north rim willen we vanuit Kanab ons laten verwennen met alles wat de natuur hier te bieden moet hebben.

Bij het naderen van de volgende staat na Californië blijkt dat ook wij het passeren van de tijdzone aldaar zijn vergeten in de planning. We komen dus een uur later op de bestemming dan reistechnisch verwacht werd.
Het eerste verwennen volgde al kort na aankomst in het motel: de buren hebben een leuk en goed restaurantje, annex atelier. De eerste zoektocht naar een maaltijd is daar succesvol gestrand.

n.b. 1mile = 1,6 km

• 29 Oktober 2011 - 19:17

Gerold:

Hoi Wim en Aurelia, Dicht bij jullie stand plaats ligt antilope canyon (bij de plaats Page). Google eens op deze naam. Je zult zien dat deze canyon fotogeniek is, dus misschien willen jullie die niet missen. Foto's van deze Canyon kom je vaak tegen (bijv. op de kaft van boeken). De Canyon wordt beheerd door indianen die je er met een open jeep naar toe brengen. Check derhalve de openingstijden.
    Mvg, Gerold en Yolanda.