Driving home - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu Driving home - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

Driving home

Door: WimBekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

05 November 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Donderdag 3 november

Om ons niet naar Los Angeles te hoeven haasten hebben we die reis in tweeën geknipt. Halverwege ligt het plaatsje Needles, ons doel voor vandaag. En de route die we nemen wordt door een flink deel bepaald door Route 66. Waarschijnlijk het bekendste wegnummer ter wereld. Officieel bestaat deze weg niet meer, omdat hij is vervangen door bredere en beter begaanbare snelwegen. Maar veel delen oud asfalt liggen er nog en worden vereerd door grote groepen weggebruikers, vooral motorrijders. Wij hebben vandaag het stukje van Williams naar Oatman gereden, daar veel vergane glorie van motels en garagebedrijven langs de weg gezien.
Maar Oatman vinden we het leukst. Dit gouddelvers- stadje wordt behalve door wat van het toerisme levende ondernemers ook bewoond door een familie ezels (de echte paardachtige dieren, niet naar hun vernoemde mens- types – tenminste zo goed hebben we de eerst genoemde bewoners niet leren kennen, om ze zodanig te mogen kwalificeren).
Wat onderweg ook grote indruk maakt zijn de eindeloos lange goederentreinen die van en naar het knooppunt in Kingman rijden. Gelukkig overnachten we daar niet, want al tijdens de lunch op enige afstand van zo’n spoorbaan horen en voelen we de impact van het passeren van de locomotieven en wagon, na wagon, na wagon, na …(etc).
Voor het eerst kan ik bij het hotel gebruik maken van een buitenzwembad in deze vakantie. Het is niet mijn grootste prioriteit, want dan was ik wel naar Hawaï gegaan (maar wellicht kan de USDAA daar ook eens iets voor mij regelen), maar omdat het kán moet het ook maar. Het is even doorbijten in het licht frisse water om vervolgens een heel bad voor mezelf te hebben. Blijkbaar voelen weinig andere hotelgasten dezelfde drang als ik bij het zien van zwemwater terwijl het een heerlijke twintig graden is.

Vrijdag 4 november

Helaas zijn onze buren vrachtwagen- chauffeurs die er van houden vroeg te beginnen, om half zes mogen hun bolides beginnen met voorgloeien – dat gebeurt hier met de diesels stationair- en wekt mij lekker vroegrrr.

Op de tweede etappe richting vliegtuig nemen we eerst nog een stukje route 66. Dit Californian deel is duidelijk minder toeristisch dan gisteren in Arizona (de “state” van vandaag heeft de gemiddelde gast waarschijnlijk elders ook wel andere zaken te bieden).
De geplande pauze halverwege de rit mislukt een beetje, want het outlet centre dat wij er voor uitkozen is op sterven na dood. Bijna alles is dicht.

Gelukkig doet de Starbucks er nog wel goede zaken en krijg ik daar mijn eerste fatsoenlijke koffie sinds een paar dagen, nu mijn voorraadje oploskoffie van hun merk opgedroogd is. (Eindelijk weet ik ook de juiste bestelling te plaatsen voor voldoende smakend vocht: “Americano with an extra shot”. (Expresso is lekker, maar wat straf voor je ontbijt – Americano medium is niks – Americano regular (kleintje dus) is een slappe bak – dus voor mij een beetje aangelengde dubbele expresso!) Het duurt even, maar na (3 weken 2010 en 4 weken 2011 =) circa 2 maanden oefenen kan ik bij één firma in de VS mijn koffie bestellen.

Als we weg rijden zien we dat er vlakbij ook een ander outlet centrum is met een heel wat beter gevulde parkeerplaats. Het eerste de beste centre dat wij kozen was dus niet de goede.

Vervolgens naderen we snel onze eindbestemming: Los Angeles. Morgen vliegen we van hieruit naar huis. We hebben een fantastische reis beleefd, maar willen ondertussen graag weer terug. Vooral Djingels en Toyah missen we erg en we hopen dat we ze nog terug krijgen van Jan & Sylvia en Cindy & Keesjan.

  • 05 November 2011 - 08:34

    Suzanne:

    Hihihi, oh jee, een ezel te water! Leuk verhaaltje weer hoor!

  • 05 November 2011 - 09:55

    Ivonne Smit:

    Ik heb genoten van jullie reisverslag en wens jullie een hele goeie reis naar huis, groetjes ivonne

  • 06 November 2011 - 19:52

    Gerold:

    Hoi Wim en Aurelia, Ik heb erg genoten van jullie reisverslag. Mooie foto's met de nodig humor in de verhalen. Op deze manier heb mee kunnen genieten van jullie reis.
    Ik hoop dat jullie niet al te veel last gehad hebben van de jetlag bij terug komst in Nederland.

  • 11 December 2012 - 15:03

    Dick B:

    Hallo Wim,

    Mooi reisverslag. Maar, mag ik je iets vragen? Wat was jouw doel van deze USA trip? Een beleving van de States. Of ook een familiebezoek? >dbakker.cs AT wxs.nl<

    Groet, Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

In 2015 mag ik voor de 3e maal als scheidsrechter meewerken aan de Cynosport Worldgames. Deze keer vinden die plaats in Murfreesboro Tennesee. Meer info over dit evenement is te vonden op: http://www.usdaa.com/.

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 77076

Voorgaande reizen:

06 September 2019 - 09 September 2019

Cherkasy open agility

21 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

USA 2015 Chicago - Cynosport - Atlanta

02 April 2013 - 07 April 2013

ACE 2013 Girona Spain

08 Mei 2012 - 16 Mei 2012

WAC 2012 Texas USA

17 Oktober 2011 - 07 November 2011

Rondreis Zuid-West USA

11 Oktober 2011 - 17 Oktober 2011

Cynosport Worldgames 2011

18 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

rondreis Amerika 18 t/m 30 oktober 2010

09 Oktober 2010 - 18 Oktober 2010

CynoSport World Games 2010

20 September 2018 - 30 November -0001

2018 Down under Agility

Landen bezocht: