Zondag 13 mei 2012, laatste wedstrijddag WAC 2012 - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu Zondag 13 mei 2012, laatste wedstrijddag WAC 2012 - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

Zondag 13 mei 2012, laatste wedstrijddag WAC 2012

Door: WimBekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 Mei 2012 | Verenigde Staten, Fort Worth

De finale dag omvat de onderdelen jumping, estafette en finale vast parcours.
Maar nu ik bij de IFCS-council ingelijfd ben, mag ik me meteen gaan bemoeien met wat interne wedstrijd perikelen. Daardoor krijg ik van de jumping niet veel mee, maar gelukkig wel dat Saskia van het Belgische team een formidabele prestatie neerzet en voor onze zuiderburen een gouden plak binnen haalt. Die mag ik dan ook nog aan haar uitreiken, dat vond ik een eer en erg fijn om te mogen doen.
De Estafette van Tim Laubach is ook erg uitdagend en er stranden veel teams door één of meerdere diskwalificaties.
Als laatste onderdeel wordt het finale vaste parcours van de hand van de Canadese scheids gelopen. Ook dit is een WAC-waardige uitdaging waarin de handlers niet alleen op de vierkante meter hun honden moeten aansturen, maar ook zelf er flink de sokken in moeten zetten voor een scherpe tijd in de klassering.
Het WAC wordt traditioneel afgesloten met de presenatie van alle deelnemers, de laatste prijsuitreikingen, het bedanken van iedereen die hieraan bijgedragen heeft en de bekend making van het land waar het volgende WAC georganiseerd zal worden. En in 2014 zal dat Nederland zijn. Ik heb namens de FHN de vlag van het IFCS in ontvangst genomen en van veel deelnemers hun wens om over twee jaar in ons land weer mee te kunnen gaan doen.
Bij het afscheid nemen van alle oude en nieuwe bekenden, wordt ik en-passant door Tim gevraagd mee te gaan naar de basball-game van de Texas Rangers tegen de LA-Angels. Dat lijkt me wel leuk om mee te maken en ’s avonds zit ik opeens tussen zo’n 40 duizend Texanen, flatgebouw-hoog naar hun feestje te kijken. De essentie van het baseball is mij nog niet helemaal duidelijk, maar dat je in zo’n stadion een fantastisch Amerikaans evenement mee kan maken wel.

• 14 Mei 2012 - 10:47

Joyce Van Den Berg:

Wat een ongelofelijke mooie reis met leuke belevenissen maak je op het moment mee!!!
    En dan in 2014 hier in Nederland is natuurlijk ook geweldig.

• 14 Mei 2012 - 15:50

Suzanne:

Alweer in Nederland? Of heb ik het nou niet begrepen. Ik dacht dat ze elke keer een ander continent wilden doen. Dan is Azië of Australië toch aan de beurt?
    Wel stoer dat jij nu in de IFCS zit! Cool!

• 21 Mei 2012 - 14:29

Michèle :

Volgens mij heb jij je prima vermaakt en weer een hoop mensen leren kennen. Altijd leuk en handig en ik kijk al uit en vele met mij denk ik naar het IFCS WAC in 2014 in Nederland!