Toch een Nederlander naar het WAC 2012 - Reisverslag uit Conroe, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu Toch een Nederlander naar het WAC 2012 - Reisverslag uit Conroe, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

Toch een Nederlander naar het WAC 2012

Door: WimBekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

09 Mei 2012 | Verenigde Staten, Conroe

En dan zit ik opeens weer in het vliegtuig naar de VS, naar Texas dit keer.
Het komende weekeinde wordt daar, in Fort Worth, het wereldkampioenschap behendigheid van het IFCS gehouden.
Na de eer die mij in 2010 is toegekend om in Engeland bij het vorige WAC (World Agility Championship) te mogen scheidsrechteren, leek het me erg leuk om er een kijkje te gaan nemen. Bovendien ontmoet ik daar een flink aantal goede bekenden van de organiserende USDAA, wat dit bezoek ook persoonlijk de moeite waard maakt.
Er gaan helaas geen Nederlandse deelnemers naartoe, dus ik zal waarschijnlijk de enige vertegenwoordiger van onze nationale behendigheid zijn. De IFCS is de internationale organisatie waar de FHN bij aangesloten is. En ik vind het belangrijk dat de contacten daarmee goed onderhouden worden. En blijkbaar is dat wederzijds, want het IFCS heeft gevraagd of ik in hun “council” zitting wil nemen. Dat wil ik natuurlijk wel. Er ligt nu een formeel verzoek van het IFCS bij onze voorzitter om mij hiervoor voor te dragen.
De reis is voorspoedig verlopen. Aurelia heeft mij lekker op tijd op Schiphol afgezet. (het vervolg van dit stukje is later toegevoegd, het was in 1e instantie niet goed geknipt & geplakt:) Met een beetje vreemd gevoel namen we afscheid. Het is voor het eerst sinds heel veel jaren dat ik alleen op stap mag. Blijkbaar is ze me ondertussen wel gaan vertrouwen.
Er wordt lekker ouderwets ingecheckt, omdat het “on-line” weer eens niet lukte. Zo blijkt dat het best vlug gaat als je gelijk met het scannen van een paspoort de koffer op de weegschaal zet. De aardige dame legde uit het niet aan mij lag dat de moderne versie niet lukte, van de USA moet het gewoon zoals het nu gaat met hun buitenlanders. En met een Nederlands paspoort mocht ik in het korte rijtje gaan staan waar de douanier weg-geautomatiseerd is. Ja, dan sta je binnen twee minuten klaar om aan boord te gaan. Maar ik was dus lekker op tijd gekomen en had drie uur de tijd om heel weinig te gaan doen.
Bij het “boarden” heb ik de antwoorden op wat kritische vragen correct weten te geven en er zijn geen verboden zaken aangetroffen, dus ik mocht het vliegtuig in.
“We hebben tegenwind.”, heeft de piloot gezegd ,waardoor ik ietsje later aankom op Houston.
Na de passage rituelen bij de immigratie, koffer terug vinden, naar de autoverhuur. En met een, mooie Amerikaan (een Dodge Avenger) ga ik richting Dallas, dat vlak bij Fort Worth ligt. Eerst een stop bij een “mall” om wat vulling voor mijn koffer te scoren, om deze niet even leeg mee terug te moeten nemen. De volgende stop is bij een motel om deze eerste lange dag af te ronden. Daar gaat ook dit eerste verslag van deze trip richting de waarbenjij.nu server.

  • 09 Mei 2012 - 06:54

    Harry & Ingrid:

    Bofkont! Heel veel plezier daar

  • 09 Mei 2012 - 07:04

    Ivonne Smit:

    Heel veel plezier daar en geniet van het mooie weer.

  • 09 Mei 2012 - 07:51

    Michèle :

    Veel plezier. Ik zag dat er uiteindelijk niet erg veel landen meedoen. Jammer van dit toernooi. Maar het zal best weer een hele ervaring zijn. Have fun!

  • 09 Mei 2012 - 08:55

    Caroline Van Kints:

    heel veel plezier in texas en geniet van het toernooi!

  • 09 Mei 2012 - 09:10

    Nelleke:

    Super zeg!! Lucky you! geniet ervan!!
    je hoeft nu niet te scheidsrechteren?

  • 09 Mei 2012 - 10:17

    Cassandra:

    Ha Wim, wat leuk voor je! Veel plezier daar. Wij zijn uiteraard zeer trots op onze zwager die Nederland goed op de kaart zet. Gr. Cassandra

  • 09 Mei 2012 - 10:36

    Joyce Van Den Berg:

    Echt Gaaf!!! Nu kun je het eens van andere kant bekijken.
    Geniet ervan voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar Nederland.
    Have fun!!!

  • 09 Mei 2012 - 13:32

    Henk En Greetje:

    Hoi Wim,

    Jammer dat wij er niet bij zijn maar het kostenplaatje was veel te hoog :(
    Omgerekend ogeveer 350 euro per rondje .(je zal maar een disk krijgen haha)
    Ik zag op de deelnemerslijst ook erg weinig Europeese deelnemers dus die zullen het ook wel te duur/te ver/telang vliegen voor de hond hebben gevonden.

    Henk & Senna doen nu mee aan de World Agility Open in België (17 t/m 20 mei) dus een erg leuke "vervanger"voor het WAC .

    We wensen je onwijs veel plezier toe in Texas ( het weer is in ieder geval beter dan hier)en doe ze daar de groeten :)

    groetjes Henk & Greetje

  • 09 Mei 2012 - 14:48

    Inge V Dijk:

    hoi Wim
    geniet er van en leuk dat je ons weer laat meegenieten

  • 09 Mei 2012 - 16:29

    Yvonne Van Westen:

    Gaaf dat je weer naar de States kan. International judge! Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

In 2015 mag ik voor de 3e maal als scheidsrechter meewerken aan de Cynosport Worldgames. Deze keer vinden die plaats in Murfreesboro Tennesee. Meer info over dit evenement is te vonden op: http://www.usdaa.com/.

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 77404

Voorgaande reizen:

06 September 2019 - 09 September 2019

Cherkasy open agility

21 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

USA 2015 Chicago - Cynosport - Atlanta

02 April 2013 - 07 April 2013

ACE 2013 Girona Spain

08 Mei 2012 - 16 Mei 2012

WAC 2012 Texas USA

17 Oktober 2011 - 07 November 2011

Rondreis Zuid-West USA

11 Oktober 2011 - 17 Oktober 2011

Cynosport Worldgames 2011

18 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

rondreis Amerika 18 t/m 30 oktober 2010

09 Oktober 2010 - 18 Oktober 2010

CynoSport World Games 2010

20 September 2018 - 30 November -0001

2018 Down under Agility

Landen bezocht: