Rustig opstarten - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu Rustig opstarten - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

Rustig opstarten

Door: WimBekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

10 Mei 2012 | Verenigde Staten, Fort Worth

Woensdag 9 mei begin het WAC 2012 vroeg, voor mij dan. Want opnieuw zorgt mijn Europese tijdsbeleving ervoor dat ik in deze andere tijdzone veel te vroeg wakker wordt. Eigenlijk had ik dit al een beetje ingepland en ik rij nog vijf uur ’s morgens af, in het pikkedonker naar Fort Worth. In de buurt van Dallas wordt het licht en steeds drukker op de weg. Voor een ontbijtje bij Starbucks verlaat ik de file een poosje. Maar ook daarna blijft het druk, zelfs tot in Ford Worth zelf.
Van deze stad heb ik dus nog niet veel kunnen zien en het Bill Rodgers complex, waar het WAC plaats vindt, is enorm maar geen architectonisch hoogstandje. In één van de hallen zijn de voorbereidingen in volle gang. Het lijkt wel een gewone wedstrijd:
-het secretariaat zit klaar (hé, ik herken Janet. Zij keurde ook op het WAC 2010 in Engeland).
-in de ring worden de toestellen klaar gezet voor de trainingsronden van vandaag (en daar is Dave aan het werk die tijdens de Cynogames in 2010 en ’11 dat daar ook deed).
-de deelnemers komen binnen, dit gaat wel wat geleidelijker omdat hun check-in met de training en de uitleg van de startprocedure strak geprogrammeerd is (veel bekende gezichten en een paar bekende namen mag ik begroeten en ik wordt en-passant uitgenodigd ook naar de diner-opening komen ).
Ik bekijk een paar van de trainingsronden en zie alvast een paar fraaie staaltjes handlingstechnieken die ik ook graag aan de mijne zou willen gaan toevoegen. Onze zuiderburen zijn met 3 combinaties uitgerukt en laten veelbelovende oefeningen zien. Dat onze talen gelijk zijn schept automatisch een band. Ik hoop dat ze een succesvol toernooi mee mogen gaan maken.
In de loop van de middag ga ik naar het motel om in te checken en neem daarvoor, met behulp van Robstomtom, binnendoor weggetjes. Dat leverde helaas niet het mooiste beeld van Fort Worth op. Mijn kamer krijgt een ruime voldoende en ook het internet werk naar behoren.
Ik neem de snelweg terug naar Bill Rodgers, maar die is nog steeds niet snel. Weer kruipt een fikse file om de stad heen. Canada is als laatste team nog aan het trainen, fanatiek en gedreven.
Voor het diner gaan we naar het oude cowboy-gedeelte van Fort Worth. Dat is dus een grappig stukje stad. Veel bars en restaurants in saloon-stijl en een hoog cowboyhoed en dito laars gehalte.
Tijdens het gezellige Texas- buffet hoor ik dat er nog elke dag longhorn koeien door de straat komen.
Morgen is het nog geen officieel IFCS-programma, dus ik ga daar wel een kijkje nemen.

  • 10 Mei 2012 - 05:49

    Annie Kuijpers:

    Volgens mij heb jij het daar reuze naar je zin, Wim!
    Waar het bedrijven van een hondensport en als vrijwillige trainer/scheidsrechter actief zijn, wel niet toe kan leiden......................!! Leuk en geniet ervan!

    Groetjes, Annie

  • 10 Mei 2012 - 07:02

    Suzanne:

    Jaloerssssssss !!! Ik had daar graag rondgelopen zeg !!
    Heel veel plezier

  • 10 Mei 2012 - 08:01

    Jenny:

    Have fun!!!!

  • 10 Mei 2012 - 08:12

    Anita G.:

    Ha die Wim,

    We mogen wel uitkijken, straks zijn we je kwijt "aan Amerika".....
    Gewoon genieten, ook wel lekker dat je nu eens niet hoeft te keuren, maar gewoon de tijd hebt om rond te kijken. Goed alles in je opnemen, over een tijdje loop je er met je eigen hond rond hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

In 2015 mag ik voor de 3e maal als scheidsrechter meewerken aan de Cynosport Worldgames. Deze keer vinden die plaats in Murfreesboro Tennesee. Meer info over dit evenement is te vonden op: http://www.usdaa.com/.

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 77419

Voorgaande reizen:

06 September 2019 - 09 September 2019

Cherkasy open agility

21 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

USA 2015 Chicago - Cynosport - Atlanta

02 April 2013 - 07 April 2013

ACE 2013 Girona Spain

08 Mei 2012 - 16 Mei 2012

WAC 2012 Texas USA

17 Oktober 2011 - 07 November 2011

Rondreis Zuid-West USA

11 Oktober 2011 - 17 Oktober 2011

Cynosport Worldgames 2011

18 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

rondreis Amerika 18 t/m 30 oktober 2010

09 Oktober 2010 - 18 Oktober 2010

CynoSport World Games 2010

20 September 2018 - 30 November -0001

2018 Down under Agility

Landen bezocht: