Cynogames 2011 – 6e en laatste dag - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu Cynogames 2011 – 6e en laatste dag - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

Cynogames 2011 – 6e en laatste dag

Door: WimBekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

17 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Louisville

Vanmorgen begonnen de laatste rondes van het toernooi nog wat eerder dan gebruikelijk. Om tien over zeven begon het verkennen al. Na de zinderende Steeplechase finales van zaterdag waren er nog niet veel deelnemers zo vroeg te porren voor een goede voorbereiding van, het voor het merendeel, afsluitende parkoers. Als ze goed hadden opgelet hoefden de deelnemers alleen maar de demonstratie van de finalisten van de vorige avond te volgen, want ze kregen het zelfde voorgeschoteld, onder het motto: “play it again”. Het werd duidelijk waarom niet iedereen in de finales terecht gekomen was. Lag het aan de motivatie, aan de vermoeidheid, aan de kater van het feestje in de arena, aan … ? Kortom als scheidsrechter was het verschil met de vorige avond duidelijk te merken. Vooral mijn eerste combinatie gaf een ware slow-motion weer van de actie die er in de originele uitvoering te zien was.

Daarna werden de Worldsport Cynogames 2011 afgerond met de team- estafettes , de demonstratie junior-handling, de veteranen demonstratie en de finale van de Grand Prix (vastparkoers). David Bozak nam de estafette voor zijn rekening, David Grubel begeleidde de enige junior-handler, ik mocht de tien veteranen keuren ( ingeluid met een 2e Wilhelmus deze week voor mij speciaal) en Peggy Hammond was de scheidsrechter in de grote finale van de champions klasse.
Ook nu liet het publiek van zich horen als een door Peggy of mij aangegeven fout betwijfeld werd. Dus ook voor de veteranen bleek ik een keer te kieskeurig te zijn en vandaag bij de oploop kattenloop. Ik heb zelfs nog vooraf gevraagd hoe ik de demonstratie van de veteranen hoorde te keuren. “Gewoon als elk andere klasse”, was het simpele antwoord. Dus ik heb naar eer en geweten mijn hand op gestoken toen één van die oudjes toch nog net over het raakvlak stapte.
Peggy had een heel wat pittigere taak met het keuren van de finalisten op het zelfde parkoers voor de Grand Prix. Als back-up van de elektronische tijdwaarneming stond ik er met mijn neus boven op en kon goed volgen hoe snel zij haar beslissingen moest nemen. Ik herkende veel van de momenten waarop het nemen hiervan uiterste concentratie vergt. Mijn concentratie was nu zeker onvoldoende, want ik had mijn laatste onderdeel zojuist afgerond.
Deed elke hond maar gewoon iets of erg goed of erg fout. Vooral aan het einde van een week als deze zou dat voor elke judge erg prettig zijn.

Met een officiële prijsuitreiking werd elk onderdeel steeds afgesloten en het geheel werd geregistreerd met meerder tv-camera’s voor de live uitzending op het web-kanaal van de USDAA (http://cynosport.tv/).

En dan is het abrupt afgelopen. De deelnemers verdwijnen en alle materialen worden opgeruimd. We nemen afscheid van de mensen met wie we zo intensief en prettig hebben opgetrokken en samengewerkt. Buiten bij de camper van David Bozak strijken we neer voor een biertje uit zijn uitgebreide collectie. Het blijkt warmer te zijn dan binnen in de hallen van het toernooi vandaag. En we realiseren ons dat we eigenlijk maar heel weinig mee hebben gekregen van het klimaat in Louisville de afgelopen dagen. Evaluerend kijken we tevreden terug op een heel mooi en enerverend toernooi met prachtige hondensport.

Als uitsmijter krijgen we een rondleiding in David’s RV. De slide-outs zorgen voor een reusachtige woonruimte in de camper van het formaat redelijke touringcar. Met zijn uitleg dat de camper door de USA-belastingdienst als woning wordt beschouwd, en daardoor gunstig te financieren is, begrijpen we waarom deze rijdende gevaarten hier zo populair zijn.

Het verslag van deze Cynogames rond ik hiermee af. Wij hebben een fantastisch toernooi meegemaakt.

Morgen gaan we beginnen aan de vakantie. Hiervoor maak ik een apart reisverslag aan voor degenen die wel eens iets anders willen lezen dan mijn “foreign-judge stories”.

  • 17 Oktober 2011 - 05:45

    Petra De Bakker:

    Ha Wim,

    Het zit er op, de rust keert terug. Adrenaline verdwijnt langzaam uit je bloed. Dat biertje zal zeker helpen!
    Samen met iedereen heb ik genoten van je verslagen. Super leuk om het toch nog een beetje mee te maken, al is het vanaf een zéér grote afstand.
    Veel plezier met de rest van jullie vakantie, die ik natuurlijk óók ga volgen.
    Groet
    Petra

  • 17 Oktober 2011 - 05:47

    Suzanne:

    Hoi Wim,
    Da's nou jammer dat je geen foto's hebt gemaakt van de slide-outs. Volgens mij kijk je je ogen uit bij dat soort apparaten. En wij tuffen naar Nieuwolda met ons tentje ..... Hahaha, Hollandse kneuterigheid tegenover Amerikaans groooooot.
    Veel plezier met je vakantie. Ik zag van de week Djingels fietsen met Cindy. Dus die doet het nog ;-D

  • 17 Oktober 2011 - 06:19

    Annie Kuijpers:

    Zo Wim, dat zit er op en volgens mij heb je genoten ondanks dat het ook "hard werken" is! Nu lekker echt samen vakantie vieren! Heel veel plezier!
    Groetjes, Annie

  • 17 Oktober 2011 - 07:40

    Anita G.:

    Hoi Wim en Aurelia,

    Kan me voorstellen dat je even niet in de gaten hebt wat er buitenom de games gaande is. Het hotel is dichtbij, de dagen beginnen vroeg, en ook al ben je vroeg klaar dan help je wel hier en daar of bekijkt een ander parcours.

    Daarom nu afkicken en voor de rest van Amerika : USA here we come! :-)

    Geniet ervan en laat ons op afstand meegenieten.....

    Gr. Anita

  • 17 Oktober 2011 - 07:45

    Susan Rekveld :

    Hoi Wim,

    Heb met spanning je verslagen gelezen, lijkt mij echt een geweldige ervaring!
    Geniet nu samen van een lekkere vakantie...het wordt hier nu kouder, dus geniet lekker van het mooie weer ;-)

    groetjes,
    Susan Rekveld (www.para-agility.nl)

  • 17 Oktober 2011 - 12:30

    Yvonne Van Westen:

    Gek he, als je ergens zo intensief inzit en het is afgelopen. Maar het klonk geweldig allemaal. Geniet van jullie vakantie de komende tijd!

  • 17 Oktober 2011 - 14:29

    Anette Lens:

    Hoi Wim en Aurelia,

    Na deze toch wel weer enerverende en vermoeiende dagen hebben jullie wel een heerlijke vakantie verdiend. Geniet er maar lekker van en wederom bedankt voor de mooie verhalen.

    Grt Anette

  • 17 Oktober 2011 - 15:31

    Cindy Van Dolder:

    Lieve Wim en Aurelia,

    Wat heerlijk om zo met jullie mee te lezen!

    Wat die wekker betreft: Tsja ik denk dat ik (de helft) van jouw wekker thuis heb Wim. Fuzzy en Djingles hebben elkaar helemaal gevonden, dus niks uitslapen maar elke ochtend genieten van allerlei wilde spelletjes die dame en heer al racend, met speeltjes gooiend enz. door de kamer heen doen samen. Iets minder slaap dus, maar wel heel gezellig en ze zijn lekker moe haha.

    Het gaat super met hem hier, dit weekend heerlijk naar het strand geweest en vanavond weer lekker apporteren samen. Vorig jaar had hij echt heimwee de eerste week, nu was hij binnen een dag gewend.

    We wensen jullie een heerlijke tijd toe de rest van jullie vakantie!

    Liefs Keesjan & Cindy

  • 17 Oktober 2011 - 19:22

    Willy:

    Hoi Aurelia en Wim,
    Nu hoeven jullie niet meer zo vroeg op. Wat beginnen ze daar vroeg zeg! En hier klagen als ze om 9.15 parcours moeten verkennen. Al mag het van mij eerder, want ik ben liever eerder thuis :)
    Wat een leuke, uitdagende parcoursen hebben jullie de handlers voor gezet!
    Wil er zeker een paar gaan proberen. Moet ik wel de afstanden gaan omrekenen (hoop dat Harry dat kan) zodat we het zo goed mogelijk neer kunnen zetten.
    Heb jij een idee welke het meest gewaardeerd werd in de States?
    Veel plezier nog!
    gr. Willy

  • 20 Oktober 2011 - 16:05

    Ilonka:

    Hej, Wim & Aurelia,

    Wat een avontuur weer zeg! Echt leuk om alles te lezen. Nog veel plezier verder in de USA en tot in alphen.

    gr.Ilonka


  • 22 Oktober 2011 - 21:21

    Relinde:

    Leuk weer om alles te lezen. Jullie hebben in ieder geval weer genoten. Geniet nog van je vakantie en behouden terugreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

In 2015 mag ik voor de 3e maal als scheidsrechter meewerken aan de Cynosport Worldgames. Deze keer vinden die plaats in Murfreesboro Tennesee. Meer info over dit evenement is te vonden op: http://www.usdaa.com/.

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 77094

Voorgaande reizen:

06 September 2019 - 09 September 2019

Cherkasy open agility

21 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

USA 2015 Chicago - Cynosport - Atlanta

02 April 2013 - 07 April 2013

ACE 2013 Girona Spain

08 Mei 2012 - 16 Mei 2012

WAC 2012 Texas USA

17 Oktober 2011 - 07 November 2011

Rondreis Zuid-West USA

11 Oktober 2011 - 17 Oktober 2011

Cynosport Worldgames 2011

18 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

rondreis Amerika 18 t/m 30 oktober 2010

09 Oktober 2010 - 18 Oktober 2010

CynoSport World Games 2010

20 September 2018 - 30 November -0001

2018 Down under Agility

Landen bezocht: