4e dag Cynogames 2011 - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu 4e dag Cynogames 2011 - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

4e dag Cynogames 2011

Door: WimBekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

15 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Louisville

Na een beetje korte nacht omdat we wat laat gingen eten en in het restaurant ook nog eens een poosje op voldoende stoelen, voor de groep waarmee we gekomen waren, moesten wachten. Er schuiven ondertussen wat meer mensen aan die de finales van het komende weekeinde, qua publiciteit, moet gaan begeleiden. Dit was vorig jaar niet helemaal uit de verf gekomen en de inzet wordt nu duidelijk wat zwaarder ingezet. Tegen middernacht ben ik de lakens op gaan zoeken, succesvol overigens. Helaas was het nogal druk op het nabij gelegen vliegveld en werden we daardoor regelmatig gewekt door starts en landingen die haast door onze kamer hun route leken te kiezen.
Als wekmiddel heb ik nu mijn horloge ingezet. Die blijkt beter betrouwbaar dan de hotelwekker en de mening van Aurelia hierover. Kwart voor zeven stond de briefing gepland.
Dat was deze keer een beetje overbodig, want ik keurde mijn eigen vastparcours voor de Grand Prix – kwartfinales (het parcours ontwerp staat weer bij de foto’s). Aan de snooker die in drie ringen gelopen werd was informeel door de betrokken scheidsen al het nodige afgestemd en in de laatste ring had Peggy haar eigen steeplechase.
Voor Willy en anderen die vorig jaar blijkbaar niet goed opgelet hebben: Steeplechase is soort jumping, waar nog wel een schutting in staat. De schutting of de paaltjes worden twee keer in het parcours genomen. Ook staat er twee maal een dubbelsprong in. In het algemeen is het een snel te lopen parcours.
Kortom, het is best wel leuk om de deelnemers te zien verkennen, maar wat mij betreft mag dat ook wel zonder mij. Helaas is dat ook niet de bedoeling. Tijdens het verkennen bleek al dat het stukje voor de kattenloop erg lastig bevonden werd. In de praktijk later die dag, bleek die vrees voor veel deelnemers dan ook terecht. Ik heb er heel wat moeten diskwalificeren.
En weer valt het dan op hoe sportief de Amerikanen dit dan op vatten. Met een “Thank you” wordt er even afscheid van de judge genomen. En ook naar de honden wordt er geen enkel serieus verwijt gemaakt.

Aurelia is wat later in de morgen ook weer naar de wedstrijd gekomen. En vond al vlug een klusje dat ze kon gaan doen. In de ring naast mij heeft ze als “timer” het snooker meegemaakt. Haar conclusie is dat dit een erg leuk spelletje is en dat het zelf nu ook (bijna) begrijpt.
Voor de duidelijkheid: het gaat hier om een spelletje behendigheid voor honden, dat afgeleid is van het biljartspel snooker.

Nadat de 5 groepen in mijn ring gelopen hadden, stond er voor mij een kwartiertje fundraising op het programma. Zoals gisteren al aangekondigd, mocht ik plaats gaan nemen op de “dunking-chair”. Even hoopte ik er droog vanaf te gaan komen, want er was amper belangstelling vanuit het publiek. Dat zat in spanning te wachten op de aanstaande finale van de Grand Prix voor de Performance klasse. Helaas waren er wel voldoende officials en andere scheidsen te vinden die het erg leuk vinden om deze Dutch-judge op een flinke hoeveelheid water te trakteren. Compleet doorweekt kon in bij het beginnen van de finales van vanavond mij eerst gaan verschonen.

Vanaf de tribune heb ik daarna met Aurelia van de eerste finales van dit toernooi kunnen genieten. We zaten vlak bij het vak van de Texaanse delegatie die hun reputatie, om behoorlijk luidruchtig te zijn, alle eer aandeden. In de grote arena weten ze de sfeer goed te bepalen.

Morgen, zaterdagavond, zijn er de finales van de steeplechase. Gebruikelijk de meest opwindende finale van de Cynogames. Ik mag daarvan die voor de performance klasse gaan keuren, daar kijk ik erg naar uit. Want op die finales is de hele week gericht, daar worden de kampioenen geselecteerd.


  • 15 Oktober 2011 - 07:18

    Alie Bekendam:

    Lieve Wim en Aurelia,

    Ik amuseer me kostelijk om jullie verslagen. Ik wens jullie nog een hele goede tijd toe.

    Liefs Alie Bekendam.

  • 15 Oktober 2011 - 14:31

    Dania:

    Hallo Luitjes,

    Wat een leuk verslag weer. De foto's zijn ook erg leuk. Vooral dat je een plens water over je heen krijgt.
    Geniet ervan.
    X Dania

  • 15 Oktober 2011 - 14:35

    Anita G.:

    Ha Wim,

    Inmiddels weer opgedroogd? Je ziet er echt behoorlijk "wet" uit! Kun je geen tekening van de contstructie vh apperaat mee krijgen? Haha.....

    Da's een pittig begin vh parcours! Echt op z'n "Wim's" ;-) Ook het stukje v. hindernis 9 t/m 14 zullen veel gesneuvelden hebben opgeleverd ben ik bang...
    Dan is dit nog maar de kwart finale...
    Heb je ook nog een finale parcours ontworpen? Dan ben ik erg benieuwd!

    Genieten jullie nog even verder, ik geniet gewoon lekker mee.

    Gr. Anita

  • 15 Oktober 2011 - 15:43

    Yvonne Van Westen:

    Zo, dat is ook niet een klein beetje water. Leuk idee ook voor de WAClopers. Ik zie de FHN-officials al zitten... Leuk om jullie verslagen steeds te lezen.

  • 15 Oktober 2011 - 17:35

    Nelleke Slingerland:

    Hoi Wim en Aurelia,

    leuk om je belevenissen te volgen. Wat al eerder door anderen gezegd is, je schrijft echt leuk!
    veel plezier nog! Groetjes, Nelleke

  • 15 Oktober 2011 - 19:26

    Suzanne:

    Whahaha, die Wim krijgt een douche. Stinkerd !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

In 2015 mag ik voor de 3e maal als scheidsrechter meewerken aan de Cynosport Worldgames. Deze keer vinden die plaats in Murfreesboro Tennesee. Meer info over dit evenement is te vonden op: http://www.usdaa.com/.

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 77275

Voorgaande reizen:

06 September 2019 - 09 September 2019

Cherkasy open agility

21 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

USA 2015 Chicago - Cynosport - Atlanta

02 April 2013 - 07 April 2013

ACE 2013 Girona Spain

08 Mei 2012 - 16 Mei 2012

WAC 2012 Texas USA

17 Oktober 2011 - 07 November 2011

Rondreis Zuid-West USA

11 Oktober 2011 - 17 Oktober 2011

Cynosport Worldgames 2011

18 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

rondreis Amerika 18 t/m 30 oktober 2010

09 Oktober 2010 - 18 Oktober 2010

CynoSport World Games 2010

20 September 2018 - 30 November -0001

2018 Down under Agility

Landen bezocht: