2e dag Cynogames 2011 - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu 2e dag Cynogames 2011 - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

2e dag Cynogames 2011

Door: WimBekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

12 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Louisville

Cynogames 2011 – 2e dag

Het tijdsverschil met Nederland is blijkbaar goed uit mijn interne klokje verdwenen. Volgens Aurelia heb ik echt zelf de wekker uitgezet om vervolgens mij lekker om te draaien. Dat was dus niet de bedoeling. Vriendelijk maar dringend heeft zij vervolgens de honneurs van het apparaatje naast mijn hoofd overgenomen. Ik was echt wel op tijd naar bed gegaan, dacht ik…
Toch wel lekker uitgeslapen zat ik even later aan het ontbijt en kreeg daar gezelschap van collegae judges en een enkele vroege deelnemer. En terwijl de anderen op de shuttle naar “de overkant van de weg” wachten, ben ik lekker die hele vijftien minuten gaan wandelen. Zo was ik daar dus eerder dan het gemotoriseerde transport.
Het parcours dat ik vandaag mocht keuren is een kwart- finale grandprix voor de “performance”, zeg maar de sub- top van de USDAA, in de “main-ring”. Het ontwerp is van de hand van Evelyn Robertson. Dat bleek niet al te lastig, maar wel met nog juist wat uitdagingen om de deelnemers lekker aan het werk te zetten. Het keuren ervan is mij (en hopelijk ook de deelnemers) goed bevallen. Zonder noemenswaardige vertraging of onderbreking kwamen er 146 in vijf groepen voorbij. Tegen half twee zat mijn tweede Cyno-games keurdag er al weer op.
De activiteiten in de main-ring worden door de USDAA via hun web- tv-kanaal uitgezonden (helaas niet gratis: http://cynosport.tv/ ).
Net als vorig jaar is er een erg uitdagende gambling voorgeschoteld in de overige vier ringen met op twee plaatsen een bonus- route om meer punten te scoren. Kijk voor de uitleg bij de afbeeldingen bij dit verslag. Om met het grote aantal deelnemers de doorlooptijd te bespoedigen was er een extra bonus te verdienen als er voor de speeltijd gefinisht – en punten aftrek als dat na deze tijd gedaan werd. Ik heb nog nooit zoveel deelnemers zo fanatiek zo snel mogelijk voor de fluit (dat is hier een elektronisch: bieeep!) het parcours uitzien stormen.

Aurelia heeft, nadat ze mij eruit gewerkt had, lekker uitgeslapen en is later in de ochtend ook naar de wedstrijd gekomen. Het kijken heeft ze een paar keer gecombineerd met wat assistentie als “timer” of riemhulp in de ring waar ik keurde. Het invullen van die taken gebeurd ad-hoc door bv deelnemers die dan zelf niet hoeven te lopen. Er ligt een lijstje bij elke ring klaar om je naam bij een taak voor een klasse in te vullen. Dat verloopt tot nu toe erg soepel.
De USDAA heeft voor een basis bezetting van ringmedewerkers gezorgd door die extern in te huren. Het is leuk om te zien dat een groot aantal van deze mensen, die nooit wat met behendigheid te maken hebben gehad, na hun inzet vorig jaar er nu op eigen verzoek weer bij zijn. Zoals mevrouw Holland, die mijn voornaam heeft onthouden. En die Texaan die onverstaanbaar uitlegt hoe het één en ander volgens hem zou moeten gaan.

Voor vanavond staat er een uitstapje op het programma met een originele stoom – raderboot, de “Belle of Louisville”. Met deelnemers, USDAA-officials en o.a. wij als genodigden varen we straks onder het genot van een hapje en drankje een stukje over de Ohio river.

  • 12 Oktober 2011 - 23:33

    Anita G.:

    Ziet er leuk uit die parcoursen! Zou zeggen bouw maar op, er is vast nog wel een wedstrijd voor te bedenken..... Wintercompetitie of zoiets :-)

    Geniet van deze dagen en ik blijf lekker mee lezen!

    Gr. Anita G.

  • 13 Oktober 2011 - 06:49

    Joyce Van Den Berg:

    Ja Wim, wat moet je zonder je vrouw. Was je bijna te laat gekomen en daar had je geen
    punten mee gescoord. ( geintje)
    Fijne dagen nog

    Groetjes Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

In 2015 mag ik voor de 3e maal als scheidsrechter meewerken aan de Cynosport Worldgames. Deze keer vinden die plaats in Murfreesboro Tennesee. Meer info over dit evenement is te vonden op: http://www.usdaa.com/.

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 77275

Voorgaande reizen:

06 September 2019 - 09 September 2019

Cherkasy open agility

21 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

USA 2015 Chicago - Cynosport - Atlanta

02 April 2013 - 07 April 2013

ACE 2013 Girona Spain

08 Mei 2012 - 16 Mei 2012

WAC 2012 Texas USA

17 Oktober 2011 - 07 November 2011

Rondreis Zuid-West USA

11 Oktober 2011 - 17 Oktober 2011

Cynosport Worldgames 2011

18 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

rondreis Amerika 18 t/m 30 oktober 2010

09 Oktober 2010 - 18 Oktober 2010

CynoSport World Games 2010

20 September 2018 - 30 November -0001

2018 Down under Agility

Landen bezocht: