3e dag Cynogames 2011 - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu 3e dag Cynogames 2011 - Reisverslag uit Louisville, Verenigde Staten van Wim Bekendam - WaarBenJij.nu

3e dag Cynogames 2011

Door: WimBekendam

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Louisville

Het uitje op de boot gisteravond was best leuk. De rit er heen door Louisville in rushhour maakte het nog spannend of we er op tijd aan boord konden gaan. Gelukkig reden wij mee met de “president” van de USDAA, dus daar werd wel op gewacht. De radar-stoomboot “Belle of Louisville” lag al onder stoom als een reuze draaiorgel liedjes te fluiten toen we aankwamen. Binnendeks stond er een buffet klaar waar we gebruik van konden maken voordat de radarboot van wal ging. Daarna was het tijd voor een tochtje over de Ohio-river. Vooral de terug vaart naar Louisville by night was erg mooi. En aan boord was er volop gelegenheid om nader kennis te maken met verschillende Cyno-games medewerkers en deelnemers. Bij het ontschepen kon ik het niet nalaten om de ook aan boord presente politieagent te vragen waarom hij eigenlijk mee gevaren was. Dat bleek nodig te zijn omdat er aan boord alcoholische drank geschonken werd. Wij waren niet echte een risico groep, maar dit was standaard controle. Bij housefeesten en dergelijke worden er meer manschappen ingezet.

Vanmorgen werd ik dus wel voor de wekker wakker. Die doet het dus gewoon niet (volgens mij). Bij het ontbijt laat ik de scrabled eggs en gebakken aardappeltjes maar even liggen. Ik beperk me tot de cerials met wat melk en een kuipje yoghurt en (de voor Amerikaanse maatstaven redelijke) koffie. Vanwege de regen rij ik mee met de shuttle. Tijdens het wachten baal ik er al weer van, want zo nat zou ik er ook niet van geworden zijn.
In twee ringen staat er een “steeplechase” van mijn hand opgesteld voor de deelnemers. Het ontwerp is bij de foto’s weergegeven. Voor de performance klasse en de 12” em 16” champions kasse staat Peggy Hammond in gedeeld en voor de grotere honden uit de champions klasse van 22” en 26” mag ik keuren. (“ = inch spronghoogte; 1 inch = 2,54 cm)
Van 9:30 tot ca 16u heb ik zo’n 350 honden mogen keuren terwijl ze mijn steeplechase ontwerp probeerden te verwerken. Voor veel deelnemers bleek dit een (te) moeilijke opgave. Er vielen veel diskwalificaties, overal in het parcours en vooral bij de laatste hindernis, een tunnel. Als die niet goed werd aangestuurd was de hindernis er naast voor veel honden niet te weerstaan. Ondanks de problemen die het parcours opleverde, heb ik van veel kanten complimenten over het ontwerp en mijn manier van keuren gekregen. Daar ben ik natuurlijk weer heel tevreden oven.

Aurelia kwam wat later in de ochtend ook weer naar de hal waar ik mocht keuren. Omdat het wat serieuzer was gaan regenen heeft ook zij de shuttle genomen. Als timer heeft ze in “mijn” ring menig uurtje geholpen.

Aan het eind van de dag begon de “fundraising”-aktie voor het USA-team dat mee gaat doen aan het kampioenschap van het IFCS in mei 2012. Dat gebeurd in de vorm van een “dunk-a-official”-spel. Een USDAA-official zit op een stoel onder een water-gevulde-ballon. Voor een dollar kan je ballen gooien naar een knop. Raak je die, dan wordt de ballon kapot geprikt en …. Leuk? Morgen mag ik een poosje gaan zitten.

  • 14 Oktober 2011 - 08:55

    Anette:

    Je parcourtjes zien er weer erg uitdagend uit. Maar.........dat zijn ze onderhand wel gewend van je.
    Daarom willen ze je er graag bij hebben, anders werd het te simpel.
    Dat spelletje met die stoel en ballon, dat zie ik dan wel weer zitten. Kunnen we natuurlijk ook hier in Alphen introduceren. Ik denk dat meer mensen dat een goed idee vinden!!!!!!!!!!!
    Veel plezier

  • 14 Oktober 2011 - 11:18

    Robin&Esther:

    Hai (schoon)zus en zwager, wat een feest weer om jullie verhalen te lezen. Van de werkelijke wedstrijden snap ik niet veel maar dat mag de pret niet drukken. Zo te horen genieten jullie er weer flink van.....en zo hoort dat natuurlijk ook! Heel veel plezier nog verder en wij volgen jullie trouw! Liefs van ons!

  • 14 Oktober 2011 - 12:59

    Willy:

    Dat je kon praten wist ik al, maar dat je ook zo kon schrijven.....! :)
    Misschien toch volgende keer de honden meenemen zodat deze je met hun natte lap wakker kunnen maken.
    De parcoursen wil ik ook wel eens proberen. Wat is het bijzondere aan een steeple chase?
    Die stoel met ballon ... ja net al Anette zie ik dat wel zitten, we kunnen vast wel een goed doel bedenken.
    Veel plezier!
    groetjes Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

In 2015 mag ik voor de 3e maal als scheidsrechter meewerken aan de Cynosport Worldgames. Deze keer vinden die plaats in Murfreesboro Tennesee. Meer info over dit evenement is te vonden op: http://www.usdaa.com/.

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 77275

Voorgaande reizen:

06 September 2019 - 09 September 2019

Cherkasy open agility

21 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

USA 2015 Chicago - Cynosport - Atlanta

02 April 2013 - 07 April 2013

ACE 2013 Girona Spain

08 Mei 2012 - 16 Mei 2012

WAC 2012 Texas USA

17 Oktober 2011 - 07 November 2011

Rondreis Zuid-West USA

11 Oktober 2011 - 17 Oktober 2011

Cynosport Worldgames 2011

18 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

rondreis Amerika 18 t/m 30 oktober 2010

09 Oktober 2010 - 18 Oktober 2010

CynoSport World Games 2010

20 September 2018 - 30 November -0001

2018 Down under Agility

Landen bezocht: